Selasa, 8 November 2011

One person, one day ## Day One.

Assalamualaikum 

Seperti yang dijanjikan aku cerita pasal famili-famili sayang aku untuk next entry kan. Yelah aku cerita. Moh sini dok rapat-rapat. Nenek nak cerita. Pada suatu hari,sang kancil . ZZZZZZZZ. Dah agak dah buhsan kan? Ehee. Aku bukan nak cerita pasal kancil lah sayang ooi. Aku nak cerita pasal roomate aku nihh. Alaa roomate aku kat U tu lah.
-
-
-
-
-
-
-



muka aku dengan dia sama ke?

Nama Penuh : Khadijah Mardhiah Binti Mohd Zainun
Nama Timangan: Jah
Tarikh Lahir : 23.1.1993
Asal : Kelantan
Jurusan : Diploma Microbiologi
Pointer Semester Satu: kome tanye die sendiri..hekhekhek.

Perkenalan aku dengan dye nihh lawak sikit. hihihi. Orang nye pun pandai buat lawak. Asyik nak tergelak jehh aku hidup dengan dye nihh. Tapi aku suka marah dye. haha. Sebab aku kan garang. Jah sori lah ye. haha.

Aku mula-mula kenal dengan dye mase aku kene pindah dari rumah aku yang lame dulu. Dye pun baru sampai jehh mase tuh. Dye daftar lambat sikit daripada kite orang. Sampai sekarang aku tak tahu ape sebabnye. Banyak cerita lucu dengan die nihh.

CERITA PERTAMA

Aku tak hengat tarikh nye bile,yang pasti pagi tuhh pelajar Part 1 ade taklimat kolej. ouh lupe kolej tuh rumah kediaman kita orang. Pagi tuhh satu rumah bangun lewat. Apa kite orang buat malam tuhh sampai bangun lewat aku tak pasti. Tetiba dia datang dekat aku.

Jah: Seri, awak ada nampak tak selendang pink saya?"(mase nihh baru berkenalan,awak saya lagi. hehe).
Aku: Tak ada. Kenapa?
Jah: Hilanglah.
Aku: Letak dekat mana sebelum nih? cariklah.
Jah: Dalam almari . Dah cari tapi tak jumpa.

Lepas tuhh aku dengan dye carik dalam almari aku. Kutkut lah tersalah ambek. Tapi tak jumpa. Aku suruh carik dekat bilik sebelah. Aku malas nak layan, mase tuhh dah lambat nak pergi taklimat. Lepas tuhh dye ngadu dekat Tika. Tika tolong carikkan jugak, tapi tak jumpa pun.

Aku: Dahlah. Nanti balik taklimat kita cariklah. Tak pergi mana pun. Dekat dalam rumah nihh jugak.

Mase tuhh tinggal aku,Tika dengan dye jehh. Wawa dengan Syifa dah pergi dulu. Aku kejam mase tuh. Aku monolog dalam hati "alamak minah nihh, nanges pulak.nanti kita carik lah. Dah lambat nih". Muka dye dah sedih dah. hehe Jah, kalau aku rakam muka kaw mase tuhh mesti lawak en? lucu-lucu. Punya lah bughok nanges pasal selendang hilang. HAHAHA. Tika jeh yang baik, layan dye carik.

Last-last dye jumpe selendang dye tuhh antara lipatan baju dalam almari dye. Ceit. Shuke lettew dapat jumpe selendang mak bagi. Warna pink yang susah nak jumpa. muahahaha ##KEJI

CERITA KEDUA

Dye nihh mase mula2 aku kenal lah kan, kalau pukul 11 malam jehh mesti dye dah tido dah. Tak nampak lah muka dye dengan lepak ngan kite orang. Lepas tuhh dye nihh jenis yang tak banyak cakap. Pendiam. Tapi lepas kenal, hamboi kan Jah. Kaw jelahh yang buat lawak. Pecah perut kite orang gelakkan lawak kaw tahuu.

One night nihh kan, kite orang cakaplah dekat dia. Tidurlah lambat. Asek kaw jehh tidur awal. Lepaklah dengan kite orang. Pujuk punye pujuk dye pun setuju lah nak tidur lambat. Lepas kene bahan sebab tuhh dye setuju **aku lah punye keje. kejam** Sembang punya sembang sampailah pukul 1. Dye mintak diri nak pergi tidur. Katenye ade kelas pagi. Fine. Kite orang lepaskan lah.

Sekali kan dalam pukul 2 lebih kutt, aku masuk bilik dye tak tidur lagi. haha. Macam-macam dye buat supaya kasi tidur. Baca yassin lah. Dengar lagu lah. Tapi still jugak tak berkesan. Lepas tuhh dye pergi bilik Tika. Yelah Tika jehh yang rajin layan dye. Aku memang tak rajin. muahaha..

Tika cadangkan dekat dia pergi baca buku Fizik kite orang yang tebal tuhh. Sebab buku tuhh Tika kate boleh buat orang mengantuk. (cara tuhh berkesan tok kaw jehh Tika.hihihi). Yang nihh aku tak sure dye buat ke tak. Aku rase dye buat. hahaha. Lepas tuh esoknye dye kate tak nak dah tido lewat.

Syiann dye. Sebabkan aku yang keji nihh, dye tido lewat. HAHAHA. Maap lah ye Jah.

CERITA KETIGA

Bulan yang pertama kite orang kat UiTM tuhh ,aku rase dye nihh anak mak. Mana tak nya asyik lah pasang lagu ohh ibu. Alah lagu Mamat Exist tuhh. Lepas tuhh calling mak dye.. er homesick lettew. Aku pun weyh Jah. Tapi aku tak nak nanges. Kalau aku nanges nanti kaw jadi lagi lemah. So salah seorang daripada kita kene kuat. Sebab tuh aku tak nak nanges.

CERITA KEEMPAT

ahhh. Lemak lah kan semua aku nak cerita. Nihh pun aku ambil risiko tahu? Kalau lah dye bace nihh. Confirm sem depan aku tido luar.. ehee.. Jahhh.. ouuhh Jahh.. sori ye. Aku cerita pasal kaw. ehiii.. Kaw baik kannn. Kaw tak mara kankankankan. ##larikkkk..

p/s: Jah sila lah terharu. aku dah cerita pasal kaw nihh. peace yaw!

Aku sayanggg kaw jah.**banyakbanyak.**

Bebudak SP3 26, sila tunggu lagi. Lepas nihh anda mangsa pulak! Tunggguuu~~









0 rasa cinta:

Catat Ulasan