Selasa, 23 April 2013

Mana satu lagi penting?

Assalamualaikum

I'm back. haha. Setelah setahun kau. Lama gila tak update blog. Kemalasan melanda. Nak-nak bila dah habis SPM. Dah tak ada dah karangan nak dibuat. hihi. Dah cuti sem ni, barulah ada keinginan nak menulis semula. Mana taknye. Bosan gila duduk dekat rumah ni. hehe.

Tapi sebelum tu, aku banyak gila dah padam entry aku yang sebelum ni. Macam keanak-anakan kau. Gedik gila. Sumpah malu bila baca balik. HAHAHA. Pasal 'kande' aku dulu. Dulu lah. sekarang tak. Sekarang dengan orang baru. hewhew. Next entry baru aku cerita. Tu pun kalau aku rajin. hahaha.

Okay. Em cuti sem ni ramai tanya. Kau buat apa? Tak kerja ke? dan blabla.. Jawapan aku ialah... Aku duduk dekat rumah je. Jaga rumah. Kemas rumah. Buat apa yang patut. Tolong emak. Sebab aku rasa lah kan, baik aku duduk dekat rumah. Tolong emak, dapat jugak pahala. Tak kisah lah tak dapat gaji pun. Dapat pahala pun okay what? Boleh tolong dekat akhirat nanti. InsyaAllah.

Haa. Hari tu aku ada tengok TV. Err rancangan pasal Kalau Ada Jodoh by Ustaz Kazim. Topik hari tu aku tak ingat. Tapi lebih kurang pasal Ibu atau Bapa kut. Ahhh. Gasaklahkan. Tak ingat tajuk tak pe. Tapi aku ingat point yang dia cuba sampaikan. Masa aku tengok tu dah separuh rancangan dah. Dah nak habis dah time tu. 

Ustaz Kazim kata ramai emak zaman sekarang lahirkan tuan. Sebab zaman sekarang ni anak yang jadi bos. Dah besar pun emak yang jaga lagi. Dan macam-macam lagi. Korang tengoklah sendiri. Dekat Astro Oasis. Jangan nak tengok Astro Ria atau Astro Warna je. Peringatan untuk diri dan semua..
Hiburan tu perlu. Makanan untuk jasmani. Orang muda-mudi ni memang macam tu. Lapar dan dahagakan hiburan. Tapi makanan rohani tu pun penting jugak.


okay. Selamat beramal :) . Adios.


0 rasa cinta:

Catat Ulasan